جنایات قاسم سلیمانی

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=1245

توسطکنث تیمرمن

نام قاسم سلیمانی ممکن است حداقل در حال حاضر چندان در آمریکا شناخته شده نباشد، اما در سرتاسر خاورمیانه، نام او لرزه بر اندام آدم های “درست کار” و آدم های “بی گناه” می افکند. برای آدم های درست کار- که از نظر سلیمانی یعنی متعصبان شیعی که باور دارند حکومت اسلامی ایران باید خلافتی را بوجود آورده و بر دنیا حکومت کند-او دارای چهره هیبت الهام بخش است. او قدرتمند است و جسور. برای تشویق سربازانش، گستاخانه در جبهه نبرد ظاهر می شود. در عراق، او نخست وزیران و دولت ها را تعیین می کند، و یک نیروی شبه نظامی صد هزار نفره تحت فرمان اوست.
از نظر قربانیان بی گناهش، او چهره ای مخوف است. قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تروریست درجه اول ایران است. نیروی قدس را با حسن تعبیر مسئول عملیات “فرامرزی” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می دانند. اما من آن را شاخه تروریستی فرامرزی سپاه می خوانم که به خارج از کشور نیرو اعزام می کند.
در روزهای نخست شکل گیری این نیروها، آنها همان كسانى بودند که طراحان عملیات تروریستی را به لبنان فرستادند تا به نیروهای حزب الله چگونگی ساختن ماشین های بمب گذاری شده بهتری را آموزش دهند. بعدتر آنها یک نخست وزیر لبنان را پایین آوردند و جنگ تمام عیاری را در تابستان ۲۰۰۶ علیه اسراییل آغاز و هزاران راکت به سوی مدارس، بیمارستان ها و شهرهای اسراییل شلیک کردند.
هنگامی که در اوایل دهه ۹۰ میلادی رهبران ایران تصمیم گرفتند تا با یکی از مخالفان سعودی با نام اسامه بن لادن ائتلاف تروریستی را شکل دهند، آنها این پرونده را برای عملیاتی شدن به نیروی قدس واگذار کردند. نیروی قدس در نقشه های تروریستی در سرتاسر جهان درگیر بوده است، از جمله تلاش برای ترور سفیر عربستان در رستورانی در واشنگتن دی سی که با شکست مواجه شد. سلیمانی و ماموران او در ماجرای یازده سپتامبر نیز دست داشتند و به ۱۰ تا ۱۲ نفر از هواپیماربایان کمک کردند تا مخفیانه از طریق ایران به افغانستان سفر کنند و حمایت های لجستیکی و غیره نیز فراهم آوردند.
در فوریه ۲۰۰۷، مقامات پنتاگون طی یک جلسه توجیهی برای خبرنگاران در بغداد، آنان را در جریان کمک های نیروی قدس به شورشیان در عراق قرار دادند. این جلسه توجیهی شامل ارائه اطلاعات و اسناد به دست آمده از ماموران نیروی قدس می شد که از سوی نیروهای آمریکایی در عراق بازداشت شده بودند. همچنین شواهد تصویری از بمب های کنار جاده ای ساخت ایران که با نام پرتابه شکل یافته انفجاری (EFP) شناخته می شوند نیز در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.
استفاده از (EFP) در جبهه های نبرد عراق و افغانستان از سوی سلیمانی و مامورانش باعث شد تا مقیاس و میزان تلفات آمریکایی ها تغییر کند و در نهایت ۱۵۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی در میدان جنگ کشته شوند.
به تازگی با گروهبان ارتش آمریکا “رابرت بارتلت” که به دلایل پزشکی بازنشسته شده است در خصوص برخوردش با (EFP) صحبت کردم. او گفت:” شدت این بمب من را دو نیمه کرد. از گوشه سمت چپ شقیقه ام تا فک متلاشی شد و همچنین پاهام قطع شد. به خاطر این بمب ایرانی، سه بار طی پنج روز مردم و زنده شدم.”
ارتش آمریکا به “سامانتا بالزلی” گفت که شوهر ۲۳ ساله اش مایکل در عراق توسط مواد منفجره کشته شده بود. بعدتر مشخص شد که او نیز با یک (EFP) ایرانی کشته شده بود. سامانتا به من گفت: ” وقتی فهمیدم که دولت میلیاردها دلار پول به ایران داده، این بزرگترین تو دهنی به من بود. چطور جرأت می کنید بگویید ما به کارهایی که این مردان و زنان انجام می دهند احترام می گذاریم، درحالیکه به آنها دستور می دهید به آنجا بروند و بعد به قاتلان آنها پول می دهید؟ این درست نیست.”
حق با سامانتا بالزلی است. این درست نیست که دولت آمریکا همچنان به رژیم ایران پاداش بدهد زمانی که آنها همچنان آمریکایی ها را به قتل می رسانند. ما می دانیم این قاتلان چه کسانی هستند. اسامی آنها را در اختیار داریم. آنها برای یک سازمان کار می کنند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بازوی برون مرزی آن، یعنی سپاه قدس.
دولت ترامپ باید بی درنگ به توصیه ها دال بر قرار دادن سپاه پاسداران و نیروی قدس در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی عمل کند. ایالات متحده باید اقدامات مضاعفی نیز علیه خود سلیمانی انجام دهد: دارایی های او را مسدود کند، هر شرکتی را که با او یا با قاتلان نیروی قدس معامله می کند مجازات کند، و به دنبال ممنوعیت سفر او در سطح بین المللی باشد.
همچنین نیروهای اطلاعاتی آمریکا باید در خصوص گزارش های موجود از سوی مقامات و رسانه ها در کردستان عراق بررسی و تحقیق کنند. طبق این گزارشات سلیمانی و نیروی قدس اشغال موصل و دشت نینوا را از سوی داعش در ژوئن ۲۰۱۴ تسهیل کردند؛ چنین کاری را می توان جنایت جنگی دانست.
جنایات قاسم سلیمانی بسیار متعددند. و پس از اسامه بن لادن، دستان او بیش از هر تروریست دیگری به خون آمریکایی ها آغشته است. وقت آن رسیده که او را برای همیشه خاموش کنیم.

ترجمه شده از واشنگتن تایمز


مسئولیت نوشته ها به عهده خود نویسنده است وسایت مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد

کنث تیمرمن
کنث تیمرمن
نویسنده کتاب «شمارش معکوس بحران: رویارویی هسته ای آینده با ایران»