یادداشت تفاهم همکاری پژوهشی بین «مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی» و «الاهرام»… نوید بخش پژوهش های طراز اول و درخشان

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=1589

دکتر محمد بن صقر السلمی رئیس مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی مستقر در پادشاهی عربستان سعودی و دکتر وحید عبد المجید رئیس مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک الاهرام مصر روز سه شنبه ۶ فوریه ۲۰۱۸ میلادی (۱۷ بهمن ۱۳۹۶ خورشیدی) در دفتر مرکز الاهرام در قاهره یادداشت تفاهم همکاری پژوهشی در زمینه ایجاد و گسترش همکاری های علمی و تحکیم روابط پژوهشی میان دو مرکز در راستای تامین اهداف مشترک امضا کردند.
این تفاهم نامه علمی و پژوهشی نوید بخش همکاری بین این دو مرکز برای انجام پژوهش های طراز اول و درخشان است. پانل های بحث و گفت و گو و اجرای مطالعات استراتژیک و آموزش و ارائه مشاوره درباره مسائل ایران و مسائل مورد توجه دو طرف و تهیه گزارش مشترک در خصوص ارزیابی پژوهش های استراتژیک سالانه از جمله محورهای این یادداشت تفاهم هستند.
این یادداشت تفاهم بر اهمیت تدوین مطالب مشترک و انجام برنامه تبادل پژوهشگر و گزارش ها و مطالعات و برگزاری جلسات میان نمایندگان دو مرکز و استفاده از کارشناسان متخصص برای برگزاری همایش ها و كارگاه های آموزشی تاکید می کند. همچنین این تفاهم نامه امکان استفاده دو مرکز از اطلاعات و منابع و پژوهش های یکدیگر را فراهم می کند. این دو مرکز ضمن توجه و اهتمام ویژه به مشارکت جهانی در زمینه اطلاعات مرتبط با تاثیر گذاری فعالیت های دو مرکز بر مراکز تصمیم ساز به تبادل اطلاعات ‍در زمینه توسعه و ارتقای سطح ارزیابی های بین المللی پژوهشکده ها خواهند پرداخت .


گفتنی است مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی یک پژوهشکده غیر انتفاعی مستقر در عربستان بوده که کمتر از دو سال پیش در ریاض آغاز به فعالیت نمود. این مرکز با مشارکت در رده بندی برترین اندیشکده های جهان که توسط دانشگاه پنسیلوانیا منتشر می شود به عنوان برترین اندیشکده در عربستان سعودی شناخته شد. مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی در رده دهم اندیشکده های خاورمیانه و شمال آفریقا و در رتبه بیست و هشتم جهان در لیست بهترین پژوهشکده های مطالعات منطقه ای قرار گرفت.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران